Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZimpher, Nancy L.; Ashburn, Elizabeth A.
TitelStudying the Professional Development of Teachers: How Conceptions of the World Inform the Research Agenda.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 36 (1985) 6, S.16-26Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Educational Research; Higher Education; Holistic Approach; Professional Development; Scientific Methodology; Teacher Education; Teacher Effectiveness; Teaching Methods
AbstractAlthough teaching and teacher education are related, the knowledge base for teacher education is not the knowledge base about teacher education. Differences are described and implications of research are discussed. The study of the professional development of teachers needs to be informed by multiple conceptions of the world. (MT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: